30.6.09

Karsklased, käed eemale laulupeost!

Eesti Karskusliikumise esindajad tegid täna avalduse, milles taunivad seda, et Laulupeo sponsoriks on Eesti juhtiv joogitootja A. Le Coq.

No tere tali!

Kujutate ette, mis saab, kui ettevõtetele hakkab tunduma, et selliste väärt ürituste sponsoreerimise eest nagu laulupidu saab meedias vaid peksa. Ja üldse – kust võtavad karsklased nahhaalsuse sekkuda asjadesse, millest nad üldse midagi aru ei saa?

Ja kui juba karsklastest rääkida, siis minu meelest on naljakas, et selline asi nagu karskusliikumine üldse olemas on. Ju siis jagub endisi viinaninasid, kes topsist eemale hoidmiseks vajavad tervet rahvaliikumist.


Alkohoolikud on tihti tüütud, kuid endised alkohoolikud, kes kõigile kogu ülejäänud elu moraali loevad, on kõige tüütumad.

Aga nüüd asjast...

Ka mina olen selle vastu, et üritused, mida korraldab riik või riigiasutused erafirmadelt sponsorraha või muid teeneid kasseerivad ja sedaviisi varjatud reklaamimüügiga tegelevad.

Kuid – kuni meie riik on nii vaene, et peab ka oma teatritelt ja sümfoonikutelt nõudma 20-protsendilist käibemaksu, seni on see ilmselt paratamatu.

See, et laulupeo külaline maksab viiendiku laulupeo niigi kallist piletihinnast riigikassase, kes laulupidu samal ajal piisavalt toetada ei suuda, - see on kuritegu!

Laulupeo piletid oleksid 15% odavamad, kui riik poleks kultuuriürituste käibemaksu aasta aja jooksul neljakordselt tõsta.

Ja üldse. Laulupidu on unustanud tänada oma kuldsponsorit, kelleks pole teps mitte Laine Jänes, vaid Armin Karu ja Olympic Casino. Laine Jänes ei jaga ju enda raha.

Eesti kultuuri rahastatakse teatavasti suures osas hasartmängumaksust.

Kui kedagi huvitab, kuidas käib Eesti kultuuri käsi, siis kultuurileht Sirp registreerib vaid tagajärgi – kultuuri sügavamate arengute ja allhoovuste ennetava analüüsi leiab Olympicu börsiteadetest.

Neid lugedes oleksin ma vägagi murelik – kui Olympic suleb kahjumis kasiinod, selle asemel, et neid aktsionäride raha eest ülal pidada, siis on see ainuõige otsus – kuid mõelgem tagajärgedele, kultuurirahvas, iga suletav kasiino on traagiliste tagajärgedega, sest lähevad kasiinod – lähevad teatrimajad.

Karsklastele selgituseks.

A. Le Coq on Eesti juhtiv joogitootja. A. Le Coq'i vaatides valmivad Aura mahlad ja veed, Limpa limonaad, traditsiooniline Eesti kali, Artic spordijoogid.

Ning – A. Le Coq on üks Eesti juhtivaid õlletootjaid, kes õlletootmisesse pidevalt investeerides ning tooteid pidevalt arendades edendab ühtlasi Eesti õllekultuuri, mis on osa Eesti rahvuskultuurist.

Mõned aastad tagasi korraldati uuring, kus Eesti inimestelt küsiti, mis on Eesti rahvusjook. Karsklased, kullakesed, arvake kolm korda, mis oli vastus – kas Värska (mis muide tuleb ka A. Le Coq'ist) või õlu?

Möödunud aastal uuriti, mis on eestlaste rahvustoit. Kamakäkk, verivorst jäid jälle õllele alla.

Laulupeo sponsoriks on A. Le Coq – kes toodab kõiki neid asju ja toetab sel suvel vist peaaegu kõiki Eestis toimuvaid suuremaid kontserttuure, muusikasündmusi ning meelelahutusüritusi.

Ma usun, et Eesti Karskusliikumine seletaks oma tegevust umbes nii, et nemad ongi see alkoholipropaganda vastane rinne, mis üritab päästa Eesti inimesi kindlast surmast. Sõbrad, Eestis on alati õlut pruulitud ja joodud ja pruulitakse ning juuakse ka edaspidi.

Tegelikult pole tänane avaldus midagi muud kui ühe mõttetu mittetulundusühingu esindajate soov ennast tähtsaks teha, kah meediasse pääseda ja seda korraga nii Eesti inimesi ühendava sümboli – Laulupeo – kui Eesti ühe juhtiva ettevõtte – A. Le Coq – solvamise hinnaga...

Nahhalid lambanahas, ma ütlen teile!